Thursday 5 December 2013

Parti....Parti...Parti.... Oh Durian @ Muzium Telekom


'Raja' kepada semua jenis buah..............'Buah Durian'.........ada yang suka dan ada yang kurang gemar sehingga ke baunya......... Banyak kawasan yang berhawa dingin pun melarang sama sekali membawa masuk. Mahu tak....... bau 'buah durian' nie memang 'power' sekali........ibarat macam kata perpatah "setitik nila rosak susu sebelangga' tapi untuk durian ia lain sikit.....'bawa sebiji bau satu rumah'............tak kisah lar apa orang nak kata, yang saya tahu.........saya nie memang 'die hard eater buah durian' ................


Bila tiba musim 'durian' aje.....di mana-mana pun kita boleh lihat 'buah durian'............. so baru-baru nie, 'Menara Kuala Lumpur' telah menganjurkan 'Parti Durian' di 'Muzium Telekom, Kuala Lumpur'..........di mana kita boleh 'eat all you can' dengan hanya membayar 'RM 15.00' (termasuk sebotol air) .........berbaloi sangat tau bagi yang memang gemar makan 'Buah Durian' nie...........


Setiba aje di 'Muzium Telekom', saya dapat lihat 'Buah Durian' baru aje di turunkan dari sebuah lori.........berbakul-bakul banyaknye.........memang banyak giler.............tak pasti lar ia akan mencukupi untuk semua pada hari itu @ tidak.........maklum lar........ 'Eat All You Can'.........


Sekitar 'Muzium Telekom' ini terdapat juga 'booth-booth' lain yang menjual pelbagai jenis buah-buahan dan makanan..........meriah giler..........naik rabun mata untuk memilih kerana apa yang di jual di sana memang 'best-best' yang teramat.............. harga yang di tawarkan pun perpatutan......... kalau ikut nafsu....... mahu saya borong semua bawa balik..........hehehehehehehehehehehe.............


Macam biasa, sebelum masuk & makan,  kena lar bayar dulu.........bila masuk aje, sana-sini buah durian aje yang saya nampak......maklum lar nama pun 'Parti Durian' Kannnnnnnn........


Dalam dok menikmati suasana 'Parti Durian'...........saya ternampak buah ini............ terpegun seketika sambil berfikir............. buah apa kah ini????? sejujurnya saya tak tahu........hehehehehehehehehe.....nak tanya , terasa segan lar plak.........so sesiapa aje yang tahu buah apa kah ini, tolong lar bagi tahu kat saya budak yang baru belajar nie....... saya setia menanti akan jawapannye.....


Satu kaunter besar telah di letakkan di satu sudu untuk kita memilih dan mengambil 'Buah Durian' yang telah di buka suku oleh petugas-petugas pada hari itu........... tengok aje lar isi 'Buah Durian' tu.....semuanya elok-elok dan sungguh sedap sekali bila di makan............. nikmatnya sehingga menjilat jari.........


Kalau tak caya tengok aje kita orang.......senyum selebar-lebarnya................ puas menikmati kesedapan 'Buah Durian' pada hari itu...........mahu tak......... berbiji-biji yang kami lantak, sampai nak pecah perut di buatnye......... yang penting kami kenyang & puas......


Suasana sekitar kawasan 'Parti Durian' nie sememangnya meriah sekali, ramai yang datang tak kira bangsa mahu pun umur....................


Setahu saya 'Buah Durian' ini boleh di makan dengan pelbagai cara dan boleh di buat macam-macam kaaaannnnnn...... tapi kalau hari itu di sediakan makanan sampingan seperti , buah mangga, pulut, roti @ nasi.........tentu lebih menangkap kenikmatannya dan lebih lama lagi kami lepak kat sana................


Puas..........Kenyang...........Best.......itu lar kata-kata yang dapat saya luahkan........tapi yang pasti kalau parti macam nie mesti pergi ramai-ramai........baru lar lebih gamat dan gempak..........


Segodeng


No comments:

Post a Comment